Met haar nieuw concept LabelEasy, implementeert PHI DATA haar eerste all-in-one labeloplossing bij SCA Hygiene Products Stembert, leverancier van huishoudelijke en sanitaire papierwaren. Dankzij de all-in formule is het bedrijf verzekerd van continuïteit in de dienstverlening en leveringen en is de productiviteit gewaarborgd.
De samenwerking geldt voor vijf jaar, waarin PHI DATA meer dan 40 miljoen labels aan SCA Hygiene Products zal leveren.
Managed Labelling Services
PHI DATA lanceerde LabelEasy eind 2011 op de Belgische markt.
Dit nieuwe concept biedt een all-in-one labeloplossing aan een vaste prijs per label en voorziet een duidelijke plan-ning wat betreft levertermijn en onder-houd. Zo beschikt de klant over één globale oplossing, één contract, één aanspreekpunt en een vaste all-in prijs per label. Daardoor is het niet langer nodig om met verschillende leveran-ciers in zee te gaan om alle stappen van het printproces – van aankoopfase over installatie en training tot operationele fase – af te dekken. De grootste voordelen hiervan zijn het gebruiksgemak, de flexibiliteit en tijdswinst maar vooral ook de kwaliteit die consistent blijft, omdat maar één partij alles in beheer neemt.
Van CAPEX naar OPEX
SCA Hygiene Products koos als eerste op de Belgische markt voor LabelEasy. “Het belang van labels en printers wordt vaak onderschat. In onze sector zijn het echter bedrijfskritische producten, die ervoor zorgen dat we productief kunnen blijven. We zagen niets dan voordelen in de nieuwe formule van PHI DATA, en hebben, ook op basis van eerdere samenwerkingen, vrij snel beslist om met hen in zee te gaan. Dankzij LabelEasy kunnen we nu terugvallen op één leverancier voor het beheer van het hele printproces en alle leveringen. Bovendien beschikken we over een voorspelbaar en verspreid kostenplaatje in functie van ons productievolume, en is er geen hoge investeringskost aan het begin,” zegt Fabien Grégoire, financieel directeur bij SCA Hygiene Products.
“Met LabelEasy proberen we nog beter in te spelen op de huidige behoeften van onze klanten en markttrends.In plaats van apart hun labels te bestellen, printers aan te kopen en onderhoudscontracten af te sluiten, kunnen ze nu bij ons terecht voor een all-in ‘label as a service’-formule. Naast tal van praktische voordelen bieden we bedrijven hiermee in de eerste plaats een enorme gemoedsrust.”
Rudi Lambrechts, Business Development Manager Printmedia Solutions bij PHI DATA.